Rusya, uluslararası haber sitelerine müdahale ederek nasıl propagandaya çeviriyor?

rusya-uluslararasi-haber-sitelerine-mudahale-ederek-nasil-propagandaya-ceviriyor

Fox News, Le Figaro, Der Spiegel, Die Welt, La Stampa, ise Daily Mail, Express ve Times’ında aralarında bulunduğu 16 ülkede önde gelen 32 haber sitesinin Rusya tarafından hedef alındığı ortaya çıktı.

Buna göre, binlerce sahte kullanıcı Rusya ile ilgili haberlerin altına Kremlin’in çıkarlarıyla örtüşen yorumlar yaparak, haber başlıklarının ve görünürlüklerinin değişmesine neden oldu. Uzmanlar, söz konusu durumun, propaganda ve dezenformasyonun sadece sosyal medya ile sınırlı olmadığını gösterdiğini söyledi.

İngiltere’de Cardiff Üniversitesi Suç ve Güvenlik Araştırma Enstitüsü tarafından yapılan yeni bir çalışma Rusya’nın uluslararası saygın haber kuruluşlarını hedef alan geniş çaplı bir propoganda faaliyeti yürüttüğünü açıkladı.

Taliban’ın Zaferine Rus yanlılardan 2 bin 500 yorum

Çalışmada yer alan bir örnekte, Taliban’ın Afganistan’daki zaferiyle ilgili bir haberde Rusya yanlısı 2 bin 500 yorumun yer aldığı görüldü.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Rusya, uluslararası haber sitelerine müdahale ederek nasıl propagandaya çeviriyor?